اصول مرتب کردن منزل برای عید و بهار از دکوراسیون زمستانی به بهاری
نوشته شده توسط : ساحل

تمیزکاری نوروز تنها به شست‌وشوی وسایل ختم نمی شود، بلکه باید وسایل اضافه زمستانه را نیز جمع و برای وسایل فصل حرارت نیز جا باز کنید. به همین دلیل، ترفندهایی را برایتان اسم برده ایم که می توانند شکل بهاری به منزل شما ببخشند.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری


1. مرتب کردن انباری
برای انبار وسایل باغبانی و خانه، تخته های چوبی مشبک مناسب تر از داربست های فلزی هستند. برای این منظور، می توانید چنین صفحه ای را به درودگری سفارش دهید یا از فروشگاه های مصالح چوبی نمونه های آن را بیابید. بعد از خرید، آن را پشت در انباری نصب و استفاده کنید. با نصب قلاب های S همانند می توانید وسایل مختلف همچون دستکش، بیلچه، جارو و ... را متعلق به آویزان کنید.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری


2. سامان یخچالی
یک ایده جالب و خلاقانه: به گیره های چوبی لباسی آهنربا وصل و از آنها به عنوان وسیله ای برای چسباندن کاغذ، عکس و کارت روی یخچال استفاده کنید. برای زیباتر بودن، آنها را با کاغذ سنباده صیقلی و سپس با رنگ های آکریلیک زیبا رنگ آمیزی کنید.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری

3. یک جا جمع کردن گاهنامه ها
استفاده از پوشه های بزرگ و محکم برای یکجا کردن مجله ها و نشریه های باستانی ایده بسیار نکوداشتن است. اما اصولا این فایل ها در پشت خود دستگیره یا سوراخی ندارند که بتوان به راحتی آنها را از گنجه خارج کشید. به همین منظور، با دستگاه درل دو حفره حقیر برای پیچ در آن برپایی کنید. سپس پیچ ها را با مهره های هم اندازه خویش چفت کنید لغایت هنگام بلند کردن پوشه با سخت مواجه نشوید.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری


4. جمع آوری چترهای خیس
برای تعبیه مکانی برای چترهای خیس خود می توانید از سطل های ارزان بها گل کاربرد کنید. برای اینکه این سطل نمای زیبایی هم داشته باد، آن را با رنگ روغن رنگ کنید. رنگ کردن این سطل های فلزی علاوه بر زیبایی، از زنگ زدن آن نیز بازداری می کند. برای تنوع بخشیدن به این سطل ها که می توانید از فروشگاه های وسایل باغبانی یا گل فروشی ها تعبيه کنید، نوارچسبی به یک سوم پایینی سطل بچسبانید و زیر سطل را رنگ کنید. پس از 24 ساعت که از خشک شدن رنگ مطمئن شدید، نوار چسب را مفتوح کنید.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری


5. پوشاندن وسایل برقی در برابر گرد و خاک
وسایل برقی منزل همچون چرخ خیاطی را می توانید با پارچه های زیبا، از نشستن یکی و خاک روی آنها محافظت کنید. از پارچه ای کاربرد کنید که با اندازه کافی کبیر باشد و کل جای دستگاه را بپوشاند. برای محکم شدن پارچه روی دستگاه می توانید در دو طرف آن نوارهای بلندی بدوزید و گره بزنید. این کار، اندکی سخن را باز کنید این روکش را نیز آسان می کند.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری

6. مخفی کردن اسراف ها
اصولا چیزهایی که روی تاقچه یا قفسه های کمد می گذارید چندان ارزش به نمایش قراردادن یا ندارد. وقتی می خواهید وسایلی را از حیث پنهان کنید، بهترین شغل پیمان دادن آنها در گنجه های در بسته است. اگر کمد مورد نظر این قابلیت را ندارد، یک کرکره همرنگ کمد خویش پیدا کنید، آن را به اندازه قفسه کتابخانه یا کمد برش دهید و در واپسین،انجام نصب کنید. یا می توانید از تخته های متناسب و هم اندازه به عنوان درهای تاشو برای این هدف کاربرد کنید. این ترفند را می تاب برای هر چند طبقه کتابخانه که اخ دارید اعمال کنید.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری

7. سامان دادن به گیاهان تاز روییده
برای جلوگیری از گسترده شدن گیاهان پسین در کل فضای باغچه، می توانید از گلدان های سفالی ناچیز ارزش استفاده کنید. از گلدان هایی بهره‌گیری کنید که قطر آنها کمینه 10 سانتی متر بزرگوار تر از ریشه گیاه است. این گلدان را تا دهانه داخل خاک فرو کنید و سپس گل یا گیاه را تو آن قرار دهید. به این ترتیب، هر گیاهی محدوده خود را به خوبی تشخیص می دهد.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری


8. تهیه کیف بهاره
برای ساخت چنین کیف و سبدی می توانید از پارچه های کلفت و استوار همچون پیش پاراگراف (لاتین) نجارها استفاده کنید. این پیش بندها در فروشگاه ساختمایه ها فروخته می شوند و با تهیه آن می توانید کیفی با جیب های مختلف تهیه و وسایل خارج خود را داخل آن قرار دهید.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری


9. سطل وسایل شست‌وشو
برای صرفه جویی در وقت و منزل تکانی راحت عید، سطلی برای قرار دادن همه وسایل مورد دربایستن برای تمیز کاری کل اتاق های منزل در عقیده بگیرید. به طور مثال، یک اسفنج، دستمال، برس، شیشه پاک کن، حوله پرز دار، دستکش، مسواک و حوله های حقیر تو آن پیمان دهید. در خلال کارهای خویش می توانید دستمال یا دستکش ها را نیز از لبه این سطل آویزان کنید لغایت خشک شود.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری

10. نوشتن تاریخ انقضا وسایل
با نوشتن تاریخ اتمام گارانتی وسایل برقی، متوجه می شوید که چه زمانی می توانید جعبه های آنها را دور بریزید. برای این شغل کافیست روی کاغذهای چسب دار، تاریخ انقضای گارانتی را بنویسید و آن را روی جعبه بچسبانید. به این ترتیب، با دور ریختن جعبه، فضا بازتر و انباری مرتب تر می شود.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری


11.محافظت از لباس های انبار شده
استفاده از گیاهان و ادویه های خوش بو همچون رزماری، دارچین و اسطوقدوس باعث می شوند الی پوشاک ها و کفش ها بوی تازگی داشته باشند. این گیاهان از ایجاد بید و شب پره در میان جامه های پشمی نیز جلوگیری می کنند.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری


12. سازمان دهی و به اشتراک گذاری خاطرات
بسیاری از کسان کم و بیش کل عکس های خود که در طول زمان و فضا های گوناگون ثبت کرده اند را در آلبوم عکس نگهداری می کنند. ولی شاید تماشای عکس های قدیمی و افرادی که سایر وسط ما حضور ندارند برای برخی از رفقا ما مجهول الهویه باشد. به همین دلیل، می توانید یادبود این افراد را زنده نگه دارید و عکس آنها در قابی زیبا با زیرنوشته ای که موقعیت و شخصیت طرف را نشانه دهد، به حصار نصب کنید.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری

جدیدترین مدل میز تحریر تاشو


13. ساخت جعبه های نگهدارنده
اجازه ندهید میز شغل شما ذیل کاغذها و وسایل دیگرتان محو شود. قوطی های بلااستفاده و ارزان بها را می نا در فروشگاه های وسایل رنگ و افزار پیدا کرد. این قوطی ها را در یک رده روی تاقچه ای در بالای میز بگذارید و با چسب آنها را تغییر ناپذیر کنید. این قوطی ها همچون لانه کبوتر هستند و می تاب وسایل و کاغذهای خویش را تو آنها پیمان داد.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری


14. آویزان کردن سطل باغبانی از فرقون
اگر در باغبانی از چرخ دستی یا فرقون کاربرد می کنید، می توانید سطلی به فرقون آویزان کنید و اثناء مواجه شدن با آشغال های موجود در باغچه آنها را درون این سطل بیندازید.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری

15. گم نکردن دستکش های باغبانی
دستکش های باغبانی خیلی مستعد گم شدن هستند. اصولا هنگامی که کثیف می شوند آن را روی بوته ها یا دیوار می گذاریم و ولی فراموش می کنیم برداریم و شدنی است در نشان باران خیس شده باشند و لغایت خشک نشدن آنها، قابل بهره‌گیری نخواهند بود. به همین دلیل، بهترین کار این است آهن ربایی درون آنها کار بگذاریم و آنها را به سطل باغبانی خود وصل کنیم.

دکوراسیون زمستانی, دکوراسیون بهاری

16. مرتب کردن در قابلمه و ظروف
وقتی در قابلمه یا تابه را بر می داریم، فضای کمتری اشغال می کنند. ولی این درها را کجا باید گذاشت؟ می توانید تو کابینت یا در انباری کم و بیش طباخ خانه یک جاحوله ای فلزی و ساده نصب و درها را تو آن قرار دهید.





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: